یک مرد مینویسد!

یک مرد مینویسد!
آخرین نظرات
  • ۱۹ آذر ۹۷، ۱۶:۰۲ - صبا صبوحی
    :)

با سلام و احترام

با توجه به عنوان مطلب، مایلم مواردی رو که تو هیچ عطاری ای براتون نمیپیچن رو خدمت پسرهای مجرد و در شرف ازدواج عرض کنم، بدیهیه این موارد به درد خانم ها نمیخوره.

یه سوال خیلی مهم وجود داره، چه جور دختری رو باید انتخاب کنیم، یادمون باشه بیشتر سوالایی که الان رسمه و ملاک ها و معیارهایی که هست تقریبا بعد از ازدواج هییچ نقشی نداره و مطرح شدنش فقط وقت تلف کن و بیهوده است، پس در ادامه به چیزایی اشاره میکنم که تو زندگی واقعی خیلی میتونه مهم باشه، هر چند توصیه میکنم با تعقل و تدبیر و دور اندیشی به همه موارد دقت کنین و مسائلی که اهمیت داره رو با ثبت درجه اهمیت اعمال کنین، ممکنه همه ادم ها، همه موارد رو نداشته باشن، اصلا مهم نیست و اساسا ممکن نیست، باید برایند خوبی ها و بدی ها رو ببینین کدومش میچربه، در مجموع باید موردی رو که باهاتون همسو تر هست انتخاب کنین، هر جند با هممممممه این حرفا باز ازدواج هندونه سربسته ست و دخترها اونی که هستن رو هیچ وقت بهتون نشون نمیدن به هر حال باید صبر کنین و انتخاب درستی داشته باشین:

  1. دنبال دخترایی که کلی خط کش دارن و کلی معیار دارن و اینا نگردین، اینا وسواسن، البته تو زندگی درست میشنا ولی خب تا بخوان عقد بشن، دهنتو سرویس میکنن.
  2. طرف اگه سوال اولش سوالای اینطوری بود، مثلا یادمه یکی اولین و مهمترین سوالش این بود که به ولایت فقیه اعتقاد داری یا از این دست سوالا خب این آدم هنوز بچه ست و نمی فهمه زندگی مشترک چیه، هرچند ممکنه بزرگ بشه درست بشه ها
  3. به پاچه دختره توجه کنین، پاشنه پای دختره رو ببینین، دو تا حسن داره، یادمه خودم رفته بودم خواستگاری یه دختره، صورتش سفید بودا ولی پاش عین قیر سیاه بود، از همشیره پرسیدمگه میشه انقدر تغییر رنگ، ایشونم گفت خب انقدر مواد آرایشی هست که .... کلاغ و جای قناری جا میزنه!! و منفعت دوم اینه که مچ پهن قدرت باروری خوبی داره و میتونی رو سلامت جسمی و استخون بندی درشتش حساب کنی، بجه هات ان شالله سالم باشن و قوی.
  4. دختری که دماغشو عمل کرده هم معمولا دختر خوبی نیست، این یعنی از اینی که هست راضی نبوده، و احتمالا بعدا تو زندگی هم هر چی براش فراهم بکنی راضی نشه، البته عمومیت نداره ها باید کلی شخصیتش رو تحلیل کنی
  5. دخترایی که هر سری یه ست کامل تغییر میدن اعم از آرایش لباس کفش و هر چیز دیگه، اعتماد به نفس پایینی دارن، خیلی نمیشه روشون حساب کرد
  6. دخترایی که خیلی ساده و بی تفاوت هم میان، بدون هیچ عکس العملی هم ممکنه اصلا مناسبتون نباشن، باید مراقب باشید آدمهای گرم و همراه و کسی که به خاطر شما و جذب شما مثلا ارایش میکنه خیلی بهتر از کسیه که برای جذب مردی که خواستگارشه خیلی بی تفاوت و سرده، پس تک بعدی و فقط یک جمله رو مد نظر قرار ندید
  7. دخترایی که خودشون و همون جلسه اول میچسبونن بهت و حاضرن همون جلسه اول لخت شن هم به درد نمیخورن بعدا دهنتون رو آسفالت میکنن
  8. دخترایی که هر چی میگین موافقن و همراهتون هم خیلی خطر ناکن، یعنی هر چی طرف ساکت تر و مارموز تر خطرناکتر، هر چی کم حرف تر خطرناکتر .. خیلی باید تو برخورد با این موجودات مراقب باشید و وا ندید و مراقب باشید اطلاعات اضافی ندید.
  9. از خنده و چراغ سبز دخترا هم به شدت بهراسید، این جماعت حیله گرن، لحظه ای که فکر کردید چه دختره پاک و ساده ایه، مطمئن باشید اون دختر داره به ریش شما میخنده
  10. این یه اصله قبل و بعد از عقد نقطه عطف تغییرات بنیادین دخترهاست؛ اصلا نباید تصور اینو بکنین که اون رفتاری که دختره قبل از عقد کرده رو بعد از عقد هم ازش توقع داشته باشین، خرشون که از پل بگذره دیگه دستتون بهش نمیرسه!!
  11. تحت هیییییچ شرایطی مهریه رو بیش تر از 14 سکه نکنین.
  12. حتما راجع به نظافت خونه، شستن لباسا و ظرفا حرف بزنین، توالت و حموم شستن و ... تو مراحل و جلسات بیشتر به عنوان مثال حتما مشخص کنین که لباس زیرتونم باید بشوره، اصلا خجالت نکشید، باید این جزئیات رو مطرح کنین، چند تا مثال دیگه، راجع به ظرف شستن، کارخونه و ازین قبیل بگید که شما کاری ندارید و داغ نشید بپذیریدااا
  13. خیلی مهمه راجع به مسایل زمان عادت ماهیانه دختره بپرسید، آقایون تقریبا هیچ درکی ازون شرایط ندارن، بعضی دخترا وحشی میشن، بعضیا دیوانه میشن، بعضیا درررد میکشن و برخی احساس خاصی ندارن، البته از زمان دختری تا ازدواج و تولد نوزاد ممکنه فرق کنه
  14. مهمونی رفتن و خونه فامیل رفتن و اینا رو هم حتما مطرح کنین و اعلام کنین حتما ممکنه یه روزی با پدر مادرتون میخواین زندگی کنین و حتما نزدیک خانوادتون خونه میگیرید و عکس العملشون رو حتما ببینین
  15. حتی الامکان خواهر نداشته باشه، از خانواده های با تعداد زیاد بچه هم حذر کنین، چون بالاخره خواهر اساسا فضوله و یه کاری میکنه خواسته یا ناخواسته (هرچند ممکنه یه نفر تو خانواده کم جمعیت به اندازه تمام یه خانواده بیست نفره زهر داشته باشه، پی باید اگرم پر جمعیت بود خوب رصد کنین ببینین که فضول و بد جنس توشون نباشه و اگر اینطور نبود پر جمعیت ها چون رشد بهتری هم کردن و تعامکل پذیر ترن بعضی وقتا بهترنااا تک بعدی نباشید )
  16. مراقب مادر دختره باشید، رصد کنین رفتارش باشوهرش یاخانواده شوهرش چطوریه، از زیر زبون دختره سعی کنین بکشید که باعمه ها و زن عمو ایناش چطورن (هرچند بالای نود درصد دخترا جوری وانمود میکنن که باهمه خوبن ولی اگه پپه نباشید متوجه کیفیت و تفاوت رابطه ها خواهید شد)
  17. پدر دختر یا برادراش اهمیت ندارن، اهمیت اصلی مادرش داره و خواهرش، رو بهشون ندینا، هرچند رو بدین ندین. اونا کارخودشون که همانا فضولی تو زندگیتونه رو میکنن
  18. راجع به بیماریهای خاص ازشون بپرسید، دیابت موضوع مهمیه، کم خونی، سرطان، سندروم های مختلف در خانوادشون سوال بپرسید 
  19. اگر دختری از شما حق تحصیل، حق مسکن، حق طلاق و ازین قبیل خواست، یا چشمش خیلی ترسیده یا خیلی پررو و خودخواهه، تحت هیییییچ شرایطی نباید موافقت کنین
  20. تحت هیییییچ شرایطی مهریه بیشتر چهارده تا قبول نکنین، اینو همون جلسات اولیه بگید جزو شرایط اصلیتونه، اصلا هم خر نشیدااااا

+ پست قبلی خیلی برام جالب بود، پیام های عمومی و خصوصی پر معنایی ازش دریافت کردم، بیشتر از از کسایی که ادعای قضاوت نکردن داشتن بیشترین قضاوت بدون سند داشتن، شخصا خیلی رو قضاوت میکنم ولی با سند و متقن و با دلیل ولی اینکه کسی رو هوا یه حرفی بزنه بدون دلیل و نشونه برام خیلی جالبه.

++ مواردی که در بالا عرض شد نکات ظریفی داره که باید دقت کنین به صورت ظریفی مد نظر قرار بدین، و اساسا تاکید میکنم برایند خوبی ها و بدی هاست که انتخاب شما رو شکل میده.


* کنعان خبر این است ز یوسف خبری نیست
گمگشده و از پیروهنش هم اثری نیست

موافقین ۲ مخالفین ۲ ۹۷/۰۸/۲۷
یک مرد!

نظرات  (۳۸)

میخوان برن زن بگیرن نه اینکه برن معامله ماشین 
پاسخ:
خب زن گرفتن هم یه جور معامله است
ماشین و میتونی عوض کنی اووون همه دقت میکنیم ولی زن و که نمیشه به این راحتی عوض کرد و باید دقت کنیم
خیلی از دعواها و اختلافات زندگی متاهلی از همین چیزای ظاهرا کوچیک پیش میاد باید دقت کرد
شما به یک عمر زندگی به چشم معامله نگاه میکنید.!!!؟
دعوا توی هر زندگی هست.مثل ماشین نیست تا دیدید داره روغن سوزی میکنه عوضش کنید.
اگر با این دید به ازدواج نگاه میکنید تا جایی که ممکنه ازش دوری کنید.اینو یه نصیحت بدونید.
پاسخ:
آره واقعا زندگی یه تعامل بزرگه
با کدوم دید به زندگی نگاه کردن براتون قابل قبول نیست؟؟
ممنونم از نصیحتتون ولی روشن کنین ممنون میشم
اصلا اینطور نیست 
با دیدی که شما توی این پست نوشتید اصلا قابل قبول نیست 
وقتی یکی از کوچک ترین کار های شخصی خودش بر نمیاد و توقع داره شخص مقابل براش انجام بده بدون شک از موضاعات بزرگ تر هم بر نمیاد و شونه خالی میکنه 
شما وارد یک زندگی مشترک میشید.قرار نیست این مسیر یکی به تنهایی بره و اون یکی هم از میانبر بزنه.باید این راه نه سایه به سایه بلکه شانه به شانه باشه.
از موضاعات کوچک مثل کار خونه تا تربیت فرزند 
اگر اینطور کسی شمارو قبول کنه بنده با روحیه ای که دختر ها میشناسم خیلی بیش تر از شما بعد از مدت کوتاهی علاقه از بین میره و انجام دادن خیلی کار ها به وظیفه تبدیل میشه و به مرور زمان انجام ندادن.
امیدوارم همیشه شاد باشید و زندگی عالی پیش روتون باشه.
این ها دیدگاه من بود.قرار هم نیست شما مثل من فکر کنید و برعکس
پاسخ:
خب نمیدونم چرا قبول ندارید زندگی یه تعامل بزرگه بعد خودتون از شونه به شونه رفتن زن و شوهر حرف زدین، خب این شونه به شونه رفتن یعنی تعامل دیگه!
عموما مرد جماعت خیلی علاقه ای به انجام کارای کوچیک خونه ندارن، خب وقتی میشه از اول طی کرد خواسته ها رو بدون اینکه بعدا به مناقشه بخوریم چرا مطرح نکنیم و به زور تن به یه سری کارا بدیم.
موضوع مهریه که خیلی امر مشخصیه ولی مثلا شست و شو و از این قبیل و آقایون خب دوست ندارن بهتره همون روز اول بگن تا اینکه بعدا نخوان انجام بدن و دعوا بشه سر این کارا ...
به نظرم دیدگاه متناقضی نداشته باشیم ولی خب شما دوست داری اینطوری نشون بدی ...
ممنون از دعای خوبتون ان شالله همیشه و در همه حال خوش و راضی و سلامت باشید
سلام
از خانواده های با تعداد زیاد بچه هم حذر کنین

جالبه برام شما که مدعی  رهبرو ولایت هستین
همین ولی در مورد فرزندآوری چی  میگه.
اونوقت شما امر میکنین برین جایی که فرزند کمتر زندگی بهتر
آدم سرش سوت میکشه از این خط قرمزایی که امثال شماها میکشه
اسم ولایت رو هم خراب میکنین.
پاسخ:
سلام
من کجا مدعی رهبر و ولایت بودم؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جواب میخواما@@
اگه شیعه ایم، اکنون بالاترین نظر فقهی، شرعی، عقلی و عرفی رو ولی فقیه و مقام معظم رهبری ارائه داده اند که در بالا در ۵ بند اشاره شده است. دوست داری قبول کن، دوست نداری قبول نکن. خود دانی.
پاسخ: 
منم باهاتون موافقم


گامنت های چند پست قبلتونو بخونین.
پاسخ:
بنده در رابطه با پاسخ ندادن به نظردهنده ای رو موافقتون بودم
و هیچ جایی این ادعای جنابعالی رو مدعی نبودم!
اینجا هیچ ادعای دینی و مذهبی ای وجود نداره و هر چیزی که گفته میشه حاصل تجربیات و مطالعاته همین.
حتما راجع به نظافت خونه، شستن لباسا و ظرفا حرف بزنین، توالت و حموم شستن و ... تو مراحل و جلسات بیشتر به عنوان مثال حتما مشخص کنین که لباس زیرتونم باید بشوره، اصلا خجالت نکشید، باید این جزئیات رو مطرح کنین، چند تا مثال دیگه، راجع به ظرف شستن، کارخونه و ازین قبیل بگید که شما کاری ندارید و داغ نشید بپذیریدااا

اتفاقا اسلام میگه اینا وظیفه زن نیست شستن .و سابیدن و.... اگه زن انجام میده داره بهتون لطف میکنه و در قبالش میتونه مزد بگیره.
بایدی در کار نیست.
پاسخ:
بله صد درصددرست میگین
منم نگفتم وظیفه است عرض کردم مشخص کنن که بعدا با مشکلی مواجه نشن  همین
و الا قطعا این کارا باید با عشق انجام بشه زورکی که حتی به بچه هم آدم شیر نیمتونه بده چه برسه به نظافت و رفت و روب!

هیچ خانومی هم از کار خونه خوشش نمیاد دست و پوستشو دوست نداره خراب کنه 
باید دیدگاه گفته بشه ولی دیدگاه هم باید درست باشه
پاسخ:
خب منم عرض کردم حتما اینا رو بگن دیگه نگفتم کسی که مخالفت کنه یا زیر بارش نره به درد نمیخوره!!!
جمله من رو بخونین یه بار دیگه کامل
سلام علیکم

می خواهم نقدی بر نوشته های شما داشته باشم گرچه به نظرم موارد اصلی را فراموش کرده اید که ان شاء الله در روزی به آن ها برسید و بیان بفرمائید پس بی ادبی و جسارت بنده را ببخشید:

به ترتیب شماره گذاری عرض می کنم:

1- چه دختر و چه پسر، همه در زندگی خود معیار هایی دارند باید توجه کنیم این معیار ها پایه و اساس شان چی هست ؟ از روی احساس یا عقل یا وسواس یا خود پنداری و غرور و ... ؟ معیار ها را نمی شود منکر شد آنوقت باید تا آخر عمر مجرد ماند.

2-بحث از سلیقه های سیاسی در آن روز واقعا مسئله ی حقیری است امّا باید توجه داشت گاها افرادی که ملتزم به ولایت فقیه نیستند یا آدم های مقید به دین نیستند یا هم ضد آن ها هستند که باید توجه داشت اگر جزء این دو دسته بودند سراغشان نرفت ولی حق با شماست نباید جزء سوال های مهم قرار بگیرد از راه های دیگر هم می توان به دینداری شخص پی برد.

3-چهره آرایش شده معلوم است نیازی به نگاه کردن پاچه و ... نیست.

4-برای عمل کلمه زیبایی را اضافه کنید چون بعضی عمل های دماغ الزامی است.

5- در این مورد اینم می شود اضافه کرد که ولخرج هستند.

6- چهره ی بی تفاوت را می شود تشخیص داد پس آرایش نمی تواند معیار باشد.

7- این نوع دخترا کمبود محبّت دارند و هر چه زود تر میخواهند به کمال محبّت برسند برای همین. نمی شود با اطمینان گفت که به درد نمی خورند شاید بعدا درست شوند.

8-شاید هم عشق کورشان کرده برای همین موفقند و بعد ازدواج و دیدن نقص ها مشکلات به وجود می آید.

9- نظری ندارم

10- اینگونه نیست، ملکه ی رفتاری و اخلاقی که از اصول است به سختی فرق می کند یعنی این رفتار ها که مد نظر پسر هاست، در دختر ها قبل ازدوج و بعد ازدواج یکی است مگر اینکه یکی قبل ازدواج تظاهر میکرده یا بعد ازدواج ملکه را تغییر بدهد که کار بسیار سختی است.

11-مهریه در این دوران که پسر ها از اعتماد سو استفاده می کنند یک تکیه گاه هست البته اشتباه است باید دنبال پسر مومن واقعی باشند که تکیه گاه باشد گرچه آب هست ولی کم هست.

12- کار بیرون مخصوصا مردان است و کار خانه هم باید بین مرد و زن تقسیم شود روشی که معصومین داشتند.

13- نظری ندارم

14- بله باید توجه داشت که دختره این احساس نداشته باشد که قرار است پادشاهی شود که پسر باید خانواده اش را فراموش کند و برعکس این قضیه.

15- چه بسا خواهر داشته باشد و فضول نباشد این مطلق نیست ولی مطمئن باشد از امتحان خانواده و فامیل این است که چند نفری سخن چین و ... دارند.

16- از قدیم گفتن مادر ببین دختر بگیر.

17- باید رابطه عقلانی و منطقی و قانون مند داشت. با همه ی افراد خانواده دکتر به اقتضای سن و رفتارشان.

18- صحیح

19- صحیح

20- چقدر گیر مهریه ای، نکند ... ؟
پاسخ:
و علیکم السلام
قطعا ممنونم که محبت کردین نظر دادین
و اما بعد منم پاسخ تک تکشون رو میدم خدمتتون به ترتیب البته:
1- معیارها قطعا وجود داره، معیارهای زیادی و خط کش های خیلی زیاد نشان از عدم شناخت واقعیت در زندگیه داره و یه جور وسواسه به نظرم بهتره کمی تعدیل بشه، خط کش های زیادی انتخابمون رو سخت میکنه و ممکنه اساسا اشتباه باشه، ولی با کلیت فرمایش شما موافقم قطعا باید معیاری باشه ولی من میگم افراط حتی تو داشتن معیار خوب نیست.
2-الزام به ولایت فقیه هیچ ارتباطی به دین داری نداره، ولایت فقیه یه نگرش سیاسیه همین ولی با بقی فرمایشتون موافقم.
3- آرایش هم حد و حدودی داره، واقعا طرف سیاه پوست بود خودش رو سفید جا زده بود، توضیح اینکه نه سیاه بودن عیبه و نه سفید بودن حسنه، عیبه کار تغییر رنگ و جوره دیگه وانمود کردنه!
4-بله دیگه عمل به اصطلاح زیبایی که در قالب موارد بهش شکل تصنعی میده (عین میوه هایی که قیافه دارن ولی مزه ندارن!!! :))))
5- بله، درسته
6- بله، اشاره خیلی به جایی داشتین کاملا درسته
7- خب راستش نمیدونم ولی بعیده معمولا آتیش های تند، زودم خاوش میشن ولی قطعا نمیشه یه حکم داد و ممکنه درست بشن
8- به هر حال اصلا به دردنمیخورن  اگر هم همین باشه که شما میگی بعدا چشماشون باز میشه و اون موقع تازه اول مشکلاته!
9- :)
10- خب معمولا تظاهر میکنن و قسمت خوب وجودشون رو نشون میدن دیگه
11- مهریه 14 میلیونی دادن هم تو این زمونه سخته چه برسه بیشتر نباید هیچ پسری زیر بارش بره چون اگه رفت دند ش نرم باااید بده!
12- خب عموما آقایون علاقه ای به انجام کار خونه شست و شو و رفت و روب ندارن ، ولی بعضا مجبور میشن یا مصلحته یا دوست میدارن بعدا خودشون انجام بدن یا کمک میشن میبینن همسرشون دست تنهاست کمکش میکنن و از این قبیل ولی اولش باید بگن که از انجام کارا خوششون نمیاد
13- موضوع مهمیه، مخصوصا برای آقایون که چیزی نمیدونن باید تو اون ایام چی کار کنن، هر چند این نسل جدید پسراشم گودزیلان و زا همه چیز خبر دارن!
14- دقیقا
15- بله درسته
16- دقیقا ولی استثناهایی هم دیده شده !
17-من یکم تند کفتم خیلی هم به شوری ای که عرض کردم نیست
18- :)
19- :)
20- مهریه موضوه بسیار مهمیه و عامدانه در وسط ها و انتها بهش تاکید کردم، جوون ها کله شون داغه زیر بار میرن بعدا دهنشون سرویس میشه، نیاز نیست خود آدم گرفتار شده باشه همین که دور و ورتون رو ببینین متوجه میشین که نباید مهریه زیاد بدی

فک نکنم دختر این مدلی پیدا بشه:)
پاسخ:
چه عرض کنم
هستن ولی
هر چند همه این ها رو که نباید رعایت کرد و فاکتور گرفت!! گفتم فقط در نظر داشته باشید مراقب باشید گزیده نشید همین
1- بله

2-دیانت ما عین سیاست ماست و برعکس.

3-بله

4-بعضی از این دخترا به قیافه شون زیاد اهمیت میدن تا عقلشون

5-ممنون

6-ممنون

7-و میشه گفت عاقبت افراط ، تفریط است

8-چه عرض کنم

9-:)

10-به عبارتی پشت زبان خودشون پنهان هستند 

11-ولی انصافا خانواده های مومن این دغدغه رو ندارند.

12-خوشش نمیاد به خاطر تنبلی، در زندگی مشترک باید ایثار و فداکاری داشت.

13-باید در این زمینه مطالعه داشت.

14-بله

15-بله

16-خب بله همیشه استثناءات وجود دارند باید این قید اضافه میکردم که زحمتش با شما شد ممنون.

17-بله

18-بله

19-بله

20-اگر به سراغ دختر خوبی بروند دهنشون به قول شما سرویس نمی شود :)
پاسخ:
غیر از مورد مهریه که کمی من از شما حساس ترم بقیه موارد رو کاملا باهاتون موافقم
ان شالله تو انتخابتون همین ها رو رعایت کنی و همسر خوبی نصیبت بشه
ممنون و همینطور شما :)
پاسخ:
از ما که گذشته البته
من برای شما جوون ها عرض کردم
:))
گفتم شاید به فکر دوباره یا سه باره و ... باشید :)
پاسخ:
این بحث به شدت مورد علاقمه که راجع بهش یه پست مفصل بذارم ولی خب مصلحت نیست، حوصله دعواها و فحش و فحش کاریشو ندارم و همین و بسنده میکنم بهت بگم تجربه شه:
یه مرده عاقل هیچ وقت دو تا زن نمیگیره، چه برسه به سه تا و چهارتا، نه اینکه حق نداشته باشه ها، نه؛ چون جون و اعصاب نداره همین!
البته خیلی کم پیدا میشود مردی باشد که بتواند زن دومی بگیرد و عدالت رعایت کند، عدالت حتی در حرف زدن و نگاه کردن و ... عدالت امر واجبی است که اکثر کسانی که زن دوم یا ... می گیرند رعایت نمی کنند ...

در کشور های منطقه این امر عادی ولی در ایرن نه ... اگر بخواهید اینجا از این حرف ها بزنید پس باید منتظ شنیدن حرف هایی هم باشید :)
پاسخ:
اصلا موضوع من عدالت نیست
موضوع من اعصاب و روانیه که باید صرف تحمل غر غر ها و توقعات بی حد و مرز زن هاست، همون اولیش آدم رو پیر میکنه فکر کن دومی بیاد آسفاااالتی!
شما فعلا یکی و بگیر، دومی پیش کش! بهشم فکر نکن
:)))
به اولی فکر نمی کنم چه برسد به دومی !
فعلا نیم نگاهی دارم :)


پاسخ:
;)
فعلا داری دون میپاشی، دارمت!

هرکسی از ظن خود شد یار من

از درون من نجست اسرار من
:)

پاسخ:
خیره ان شالله
:)
روزی دوستی از ملانصرالدین پرسید: ملا، آیا تا بحال به فکر ازدواج افتادی ؟
ملا در جوابش گفت: بله، زمانی که جوان بودم به فکر ازدواج افتادم...
دوستش دوباره پرسید: خب، چی شد؟
ملا جواب داد: بر خرم سوار شده و به هند سفر کردم، در آنجا با دختری آشنا شدم که بسیار زیبا بود ولی من او را نخواستم، چون از مغز خالی بود !!!
به شیراز رفتم: دختری دیدم بسیار تیزهوش و دانا، ولی من او را هم نخواستم، چون زیبا نبود...
ولی آخر به بغداد رفتم و با دختری آشنا شدم که هم بسیار زیبا و همینکه خیلی دانا و خردمند و تیزهوش بود. ولی با او هم ازدواج نکردم...!
دوستش کنجکاوانه پرسید: دیگه چرا؟
ملا گفت: برای اینکه او خودش هم به دنبال چیزی میگشت که من میگشتم!!!

همه ما می تونیم یه لیست بلند بالا از نظرت دلخواهمون ردیف کنیم و به بقیه توصیه کنیم طبق اون لیست عمل کنند. اما غافل هستیم که هیچ کس کامل نیست؛ وقتی کامل نیستیم مجبوریم از شرایط آیده آلی که تو ذهنمون برای خودمون و بقیه ردیف کردیم کم کنیم؛ همون کاری که شما و خیلی از مردهای دیگه برای ازدواج انجام دادید و خواهید داد. 
نسخه پیچیدن های فله ای نه دردی از این جامعه و مشکلاتش دوا کرده نه راه حلی نشون میده. به قول معروف صلاح خویش خسروان دانند؛ آقایون محترم بگردند دنبال کیسی با شرایطی که شما توی این سطرها مرقوم فرمودید هر موقع پیدا شد ازدواج کنید کورشه هر کی نتونه ببینه!!!
پاسخ:
احسنت
:)
واقعا جالب بود ..

ان شاالله این فرمایشات شما رو نصب العین خود قرار میدیم..

سپاس از شما..
پاسخ:
سلام
ما مخلصیم
قربون اون عیونتون بشیم
ا لان دیگه همه پاچه هاشون بیرون دیگه به شب خواستگاری نمیرسه که دید بزنیم تو هم اون نگاه اول میشه فهمید.

مذهبی بودن هم دیگه اصلا معیار خوبی نیست؟
پاسخ:
خب خیلی وقتا شما دختر رو تو خونه ش برای اولین بار میبینی
خیلی وقتا همون جلسه اول رد میشه من اینو واسه جلسه اول گفتم اگه دید اگرم ندید که بعدا میبینه
خب مذهبی بودن تعریف خیلی سختیه، یکی مذهبی بودن رو تو چادری بودن و رو گرفتن میبینه، یکی تو نماز خوندن، یکی تو حلال حروم، یکی ولایتیه، یکی هم ... هر کسی یه جوری مذهبی بودن رو تعریف و تفسیر میکنه که خیلی ممکنه محله مناقشه باشه
وای مذهبی و غیر مذهبی بودن حالا در هر قالبی باید دقت کرد موضوع خیلی مهمیه اگه مذهبی باشی با غیر مذهبی اذیت میشی و بر عکس
۲۷ آبان ۹۷ ، ۱۵:۵۲ سارا سماواتی منفرد
سلام

ای بابا این پست هم که به کار ما نمی آید  (((-:

شعر آخر بیت آخر  ( پیراهنش ) نباید باشه ؟

به هر حال خواندنی بود .
پاسخ:
سلام
موقع خوندن پیروهنش میخونه !
برای شما هم به کار بیادااا :))
خیلی سعی کردم هیچی نگم امانشد 
خیلی دلم میخواد کلی بهتون بدوبیراه بگم اما متاسفانه بلد نیستم
میدونی شما زن نمیخوای برده میخوای همین
نمیدونم این همه روحیه زن ستیزی تون از کجا اومده اما فقط میدونم مرد اگر زنی رو دوست داشته باشه و عاشقش باشه راضی به اذیت کردنش نمیشه.
میرید زن بگیرید بعد به پاشنه پاش نگاه میکنید؟
لباس زیر شستن وظیفه خود شخصه نه هیچکس دیگه.
جدیدا ظاهرا عاشق شدید یا عشق قدیمی تون رو پیدا کردید فقط ازش سوال کنید و وجدانا راستش رو بگید قبول میکنه؟؟؟ عمرا قبول کنه.
شما براش چکار میکنید؟

پاسخ:
اولا اینجور مواقع یه لیوان آب بخورید یکم آروم بشید نیازی به فحش دادن نیست
در ثانی، اینکه زنی کارای خونه رو انجام بده میشه زن ستیزی؟؟؟
این که از اول طرفین تکلیفشون رو به هم نشون بدن و خواسته هاشون رو به همنشون بدن کجاش اذیت کردنه، اتفاقا عین انصافه که مردی بگه چی از زنش توقع داره!
ثالثا شست شو لباس و اینا عموما با ماشین لباس شوییه خب لباس زیرم در همین قاعده ست که عموما آقایون دوست دارن زنشون این کاراو بکنه

بله برای داشتن فرزندان درشت و سالم آدم باید زنه سالمی بگیره، خب اینکه موقع انتخاب یه سالمش رو میخوام سوا کنم اشکالی داره؟!؟؟؟؟
قضیه عشق و عاشقی و حالت فورس ماژور چه ربطی به شستن لباس زیر داره آخه؟!؟!؟ عین این میمونه شما بگید چون عاشق طرفتونین براتون غذا درست نکنه و همش از بیرون غذا بگیرید اینکه نمیشه!
من قراره چی کار کنم آخه!
اول اینکه من فحش دادن بلد نیستم خیالتون راحت.
در ثانی زن خونه کار خونه رو انجام میده درصورتیکه مرد نشینه روی مبل فقط دستور بده، مرد بایددددددددددد به زن کمک کنه 
تکلیفشون رو روشن کنن درست اما نه اینکه روز اول خواستگاری بگید باید لباسای منو بشورید
ثالثا کی لباس زیر رو با ماشین میشوره؟ میدونید چقدر غیربهداشتیه؟ میدونید چقدر کار زشت و نادرستیه؟ هرکس باید لباس زیر خودش رو خودش بشوره.بایددددددددددددددددددد
مگه میخوای برید چی بخرید که میخواید سوا کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
قضیه عشق و عاشقی فرق نداره آقا. به غذا درست کردن و نکردن هم ربط نداره 
اینکه وقتی عاشق کسی باشی دلت نمیاد اذیتش کنی توی همه کارها کمکش میکنی.
حموم و دستشویی شستن با مرده.

پاسخ:
این بایددددددد فرمایش شماست، من نگفتم بشینه دستور بده،  من میگم قبل از ازدواج سنگاشون رو وابکنن بعدا دعوا نشه
جلسه اول خواستگاری ضرورت نداره ولی جلسات آشنایی ضروریه گفته بشه حالا گیر به لباس زیر ندین به صورت کلی منظروم اینه این جزئیات همگفته بشه خوبه
شما یه کهنهشور تو جهیزیه تون بگیرید هم برای شستشوی لباس نی نی تون هم زیرهای همسر و خودتون!
این بایددددددددددددددددددددد رو شما میفرمایید
میخوام زن انتخاب کنم باید یه خوبش رو انتخاب کنم یا نه! حق من نیست آیا؟؟ شما خواستگاراتون رو رد میکنین ایا مردی میگه چرا داری خواستگاراتو رد میکنی؟؟؟؟
عشق و عاشقی سرجاش، حموم و دست شویی شستن که کاره زنه خونه ست، واقعا خیلی زشته سرویسا و حمام زن کدبانوی ایرانی کثیف باشه و منتظر باشه شوهرش بیاد بشوره!! واقعا شرم آوره برای یه زن!
شما چرا اینقدر باپیشرفت خانوم ها مخالفین ؟  
از نوشته هاتون یک چهره منفور برای خانم ها درست میکنین
چرا اینقدر با بی اعتمادی از خانم ها صحبت میکنین؟ 
پاسخ:
من فقط تذکر میدم عزیزان و دوستان مراقب باشن و میخوام توجهشون رو جلب کنن همین.
نباید ساده انگارامه با برخی مقوله ها برخورد کرد
حقیقتا تمام نیتم تذکره، همین.
۲۷ آبان ۹۷ ، ۲۱:۵۹ جناب منزوی
سلام
بنده که خدارو شکر متاهلم :)
پاسخ:
سلام
خدا رو شکر ان شالله زندگی برقرار و پرنشاط باشه
سلام مرد :)
نجورسن؟
حاضریمو بزن تا بیام سر حوصله و فرصت کامنت بذارم.
الان علیه نوشته ت جبهه دارم چون تقریبا همین امروز در این مورد با چند نفر بحث میکردم. البته با چندتا خانوم زبون نفهم
پاسخ:
سلام خانوم
یاشیاسان
محبت میکنی
غیر از پست قبلی خداییش پستی بوده که جبهه نداشته باشی!
البته دور از جونتون مگه خانوم ها هم زبون نفهم میشن!!
:))
این باید حرف من تنها نیست حرف همه س.
سنگاش رو وا بکنه یا به قول معروف گربه رو در حجله بکشه؟
وقتی شما شستن لباسی که وظیفه خودتونه رو میندازید گردن خانوم بقیه مسائل اصلا صحبت کردن نداره.
من از زمان جهیزیه بردنم گذشته اما خوشبختانه همسرم به تمام وظایف زن و شوهر واقفه و میدونه باید لباساش رو خودش بشوره.
این باید بایدههههههههههههههههههههههههه
مگه میخوای میوه بخری هی میگید باید خوبش رو انتخاب کنم؟ شما خودتون کاملید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حموم دستشویی شستن هم با مرده این یه قانونه 
پاسخ:
خب کثرت یک نظر که حقانیت برای اون نظر نمیاره، ممکنه یه نظری رو همه دنیا قبول داشته باشن ولی کلا اون نظر نظر درستی نباشه، هر چند من نگفتم باید یا نباید، عرضم اینه که قبل از انتخاب و در فرایند انتخاب این موارد رو تذکر بدن و قول و قراراشون اول بذارن به جای اینکه بعدا دوا بشه، قضیه اینه که جنگ اول به از صلح آخر!
این قانون ها، قانون جنابعالیه که برای خودتون و خونه تون اجرا ش میکنین، همسرتون هم به رضا یا اجبار بهش تن داده، بازم تاکید میکنم تو زندگی مشترک ادم خیلی کارا میکنه ولی قبل از انتخاب بهتره از این جزئیات هم حرف بزنیم، شاید مردی اصلا دلش بخواد لباسای خانومشم بشوره دیگه اون رو خود ایشون میدونه و نوع نگاهش به دنیا!
قطعا منم کامل نیستم ولی خب اون خانم هم همین حق رو داره که یه نفر و انتخاب کنه از نظر خودش کامله !
حموم و دست شویی هم که..... بذارید اینطوری بگم، دست شویی تمیز نشون دهنده تمیز بودن زن خونه است، یعنی اگه رفتی خونه ای دیدی دستشویی ش تمیز نیست و یکم نا مرتبه چه برسه به کثیف بدون زن اون خونه شلخته است، اینا نکته های خانه داریه، خب شما قبول نداری دلیل نمیشه به همه تسری بدیش!

نه شما منو قانع میکنید با حرفای غیرمنطقیتون نه من میتونم تفکرات قدیمی و اشتباه شمارو تغییر بدم
بحث بی فایده س
در ضمن همسرم خودش مایله به کمک اجباری نیست
پاسخ:
خدا از دل شوهرتون خبر داره ...
مردها خیلی وقتها برای چیزای بزرگترة خیلی چیزها رو تحمل میکنن و به روشون نمیارن
به نظرم همین که شما رو با این نظراتتون دارن تحمل میکنن باید برید هر روز دستشون رو ببوسید
۲۸ آبان ۹۷ ، ۱۱:۰۳ امید شمس آذر
1- تجربیّات مفیدی بود. سپاسگزارم.
2- ایده آل فقط در افسانه ها پیدا میشه. باید سعی کنیم نزدیکترین مورد به ایده آل رو پیدا کنیم. مهر و محبّتی هم که خدا در قلبها قرار میده، باعث خیلی از چشم پوشی ها و کوتاه اومدن ها میشه.
3- من با خانم سر شستن لباس زیر به یه توافق پنجاه پنجاهی رسیدیم. مشکلی نیست!
پاسخ:
1- ممنونم خدا رو شکر مفید بود
2- ایده آل قطعا یافت نمیشه و باید با اغماض بهینهترین انتخاب وداشت
3- خب خدا رو شکر ماهم همینطوریم بالاخره یه جوری باید کوتاه اومد نمیشه زندگی رو به خاطر یه شستن یا نشستن بهم زد که
شما از یه طرف مخالف تک فرزندی و طرفدار خانواده پرجمعیت هستید چون بچه ها راحت تر و بهتر تربیت میشن..از طرفی میگید برید با دختری ازدواج کنید که تعداد خواهر برادراش کم باشن و حدلامکان خواهر نداشته باشه...چرا اینقدر جنس مذکر و مونث و نسبت به هم بد بین میکنید؟خب بعضی وقتا ممکنه طرف برادر فضول داشته باشه...هرچند که آمار مادر شوهر و خواهر شوهرایی که زندگی برادر و پسرشونو بهم میزنن خیلی بیشتره. ..هرکس یه عقایدی داره ولی نباید عقاید خودمونو به عنوان پست آموزشی ارائه بدیم...
حق طلاق نه،مسکن نه،تحصیل نه،کار نه:/...فقط بشوره و بسابه و بزائه! بابای بابای بابای بابابزرگ منم اینطوری فکر نمیکرد...
پاسخ:
خب من تاکید به فرزند دارم ولی دقت کنین گفتم مراقب باشید خواهر زن خیلی میتونه فضول باشه و دخالت کنه، باید مراقب بود، نگفتم که حتما کنسل کنیم!!!
فقط یه تذکر و هینت بودااا نه حکم مسلم
این حقوق اصالتا و قهرا برای مرده و زن در این رابطه حقی نداره، و مردی اگه مرد باشه صلاح زندگیشو باید تشخیص بده، اینکه پدر پدر پدر بزرگ محترمتون حق طلاق به زنش داده، خب باید از ایشون بپرسید چرا دادن، تاجایی که میدونم مرد اگه مرد باشه هیچ وقت نباید همچین حقی بده، اول زاییدن یه موهبته، خیلی با ارزشه، بشور و بسابم که اگه توخونه انجام نشه خانوم فقط میخواد بخابه لابد بعد مردش از سرکار بیاد غذا بپزه؟؟؟ ؟؟
پدر پدر پدرتونم برای مادر پدر پدرتونم غذا میپخت و لباساشو میشستن؟؟؟ ؟؟
همه مخاطب های شما که آقایون نیستن پس لطفا در مورد شناختن آقایون هم توضیح بدین! 
پاسخ:
بله چشم
پست بعدی حتما در همین رابطه است اگه زنده بمونم ان شالله منتشرش خواهم کرد
فعلا ستاره کردیم بعدا بخونیم
دمت گرم با این تیتر!
پاسخ:
چاکرم
شماهر بار میگی بعدا ولی ازت خبری نمیشه ها اخوی
مخلصتم
شما از یه طرف مخالف تک فرزندی و طرفدار خانواده پرجمعیت هستید چون بچه ها راحت تر و بهتر تربیت میشن..از طرفی میگید برید با دختری ازدواج کنید که تعداد خواهر برادراش کم باشن و حدلامکان خواهر نداشته باشه...چرا اینقدر جنس مذکر و مونث و نسبت به هم بد بین میکنید؟خب بعضی وقتا ممکنه طرف برادر فضول داشته باشه...هرچند که آمار مادر شوهر و خواهر شوهرایی که زندگی برادر و پسرشونو بهم میزنن خیلی بیشتره. ..هرکس یه عقایدی داره ولی نباید عقاید خودمونو به عنوان پست آموزشی ارائه بدیم...
حق طلاق نه،مسکن نه،تحصیل نه،کار نه:/...فقط بشوره و بسابه و بزائه! بابای بابای بابای بابابزرگ منم اینطوری فکر نمیکرد...


دمش گرم چه خوب گفتن.
دلم برا زنت میسوزه ؛ واقعا چطور تحمل میکنه با این افکار
طفلی
پاسخ:
خب قطعا هر کسی کلی نقطه ضعف و اشکال و ایراد رفتاری داره و بنده خدا واقعا تحملم دارن میکنن

۲۸ آبان ۹۷ ، ۲۲:۰۹ فرید پرهمت
چی بگم ...
نوبت ما هم میرسه

فعلا هر کی از تصوراتش میگه
پاسخ:
خب بگو اخوی
همین الان نوبت شماست بگو
میدونین مشکل کجاست؟
حق زن رو نادیده میگیرین و فکر میکنین برده ست.
وقتی پستاتون رو خوندم واقعا حس کردم تو دوران جاهلیت عرب زندگی میکنم.

پاسخ:
نمیتونم بگم حق با شماست، چون واقعا خیلی جاها ظاهرا علیه زن هاست ولی واقعا به نفعشونه
از همین پست اینکه میگم مردی از روز اول با زنش صادق باشه و خواسته هاش و بگه کجا حق زن رو ندیده گرفتم؟؟ میدونین چه مشکلاتی برای همین چیزای ظاهرا کوچیک و نگفته شده ممکنه بعدا ایجاد بشه؟؟؟ اینکه میگم کار نکنه و بشینه خونه زندگیشو بکنه بدون فشار و تحمل دغدغه های بیجا و از موهبت مادری و همسریش لذت ببره کجا حق زن رو ندیده گرفتم، اینکه میگم مرد باید همه هزینه های زن رو بده و دلیلی نداره زن مشارکت کنه و از خانواده ش کم بذاره کجا حق زن رو ندیده گرفتم!
یکم اگه منصفانه تر نگاه کنین میبینین من اگه دو تا نهیب به زن ها زدم ده تا به مردها زدم که یادشون باشه، اونا زن نیستن و نباید از زن ها توقع مردانه داشته باشن
ربطش به عرب جاهلی رو هم به خودتون واگذار میکنم که پیدا کنین!
این حقوق اصالتا و قهرا برای مرده و زن در این رابطه حقی نداره، و مردی اگه مرد باشه صلاح زندگیشو باید تشخیص بده، اینکه پدر پدر پدر بزرگ محترمتون حق طلاق به زنش داده، خب باید از ایشون بپرسید چرا دادن، تاجایی که میدونم مرد اگه مرد باشه هیچ وقت نباید همچین حقی بده، اول زاییدن یه موهبته، خیلی با ارزشه، بشور و بسابم که اگه توخونه انجام نشه خانوم فقط میخواد بخابه لابد بعد مردش از سرکار بیاد غذا بپزه؟؟؟ ؟؟

چند پست قبل رو بخونید.
حرفاتون اصلا با هم هماهنگی نداره.



پاسخ:
اینکه حقی اصالتا و قهرا متعلق به پدره من باید جوابشو بدم؟؟
مثل این میمونه که  اگر مردی باعث به وجود اومدن فرزندی بشه، قهرا پدر اون فرزند محسوب میشه، نمیدونم کجای اینو میشه اشکال گرفت!
من در جواب یه بنده خدایی که با تحقیر گفته بود زن باید بزاد و بسابه و بشوره گفتم اولا زائیدن یه موهبته و باید بهش افتخار هم کرد، در خصوص غذا پختن و اینها هم وقتی زنی قرار باشه 24 ساعت تو خونه شوهرش باشه، به نظرت نباید دست به سیاه و سفید نزنه؟؟ خونه ای که بوی غذای گرم ازش بیرون نیاد به نظرت خونه است؟؟ زنی که کارای خونه شو نکنه بنظرت میتونه یه کانون گرم برای خونه ش ایجاد کنه؟؟ توقع ندارید که مرد از سرکار میاد خونه رو تمیز کنه غذا بپزه لباسارو بشوره که!؟ هر کسی یه وظیفه ای تو خونه و خانواده داره مرد کارش بیرونه زنم تو، خیلی مشخصه، نمیدونم باید توضیح بیشتری بدم واقعا !!!!
این کجاش با بقیه حرفای من هماهنگی نداره؟؟؟؟؟؟؟؟؟

یه مثال میزنم شاید بحث بهتر جا بیافته، شما تصور کن پدر و مادر خودتون، پدرت سرکار نمیرفت، مادرت سرکار میرفت و از حق پیشرفتش استفاده میکرد، مادرت براتون غذا نمیپخت و لباساتون رو نمیشست حق تحصیل و طلاق و زندگی هم با مادرتون بود و پدرتون هیچ حقی نداشت، به نظرت اون زندگی چه جوری زندگی ای میتونست باشه؟!؟؟
اقا تو رو خدا ما دختر 
پسرا رو ول کن
دست از سرمون بردار
ما خودمون کنار میاییم.
ممنونیم که اینقدر به فکر مایی جانثار
این قدر بدبینی به وجود آوردی که من فکر میکنم دخترا هیولان
غلط کنم زن بگیرم
ول کن عامو
پاسخ:
من دارم گوشزد میکنم که گول نخوری!
الان چند تا چشم قرض بگیری و دقیق باشی بهتر از اینه که ازدواج کنی و بعدش بخوای به این چیزا فکر کنی!
اینا پیشگیریه پسر جون، این همه آدمگوش ندادن به این چیزا ببین از هر سه ازدواج یکیش طلاق شده، همه ش هم به خاطر پیشگیری نکردن های ماهاست....
این همه زندانی و بدهکار مهریه تو کشور هست، همش به خاطر داغ شدن و اهمیت ندادن به این چیزاست.
خوب گوش بده بعدا گرفتار نشی
تشکر نمیخواد به فکر گول خوردن من باشی.
شما زندگی خودت و بچه هاتو حفظ کن ماها پیش کش.
الان هم که دوباره سفسطه میبافی.
همون بهتر که دیگه وبلاگتون نیام.
با زووور میخوایین چشممونو باز کنی. خدا رو شکر پیامبر نشدی.
جدی اخلاق پیامبر هم اینجوری بود؟
پاسخ:
من که پیامبر نیستم و جایی ادعا نکردم
ولی اونایی که پیامبرا خواستن هدایتشون کنن معمولا بهشون گفتن دست از سر ما بردار  :)))
جدا میگم اینا به دردت میخوره ها.... خیلی‌ها رعایت نکردن پشت گوش انداختن .. نتیجه شو دیدن
به هر حال خود دانی من آنچه شرط بلاغ بود گفتم!
قطعا پیامبر مکرم اسلام صلوات الله علیه و سلم اخلاقشون حسنه بوده و اخلاق من به شدت مزخرفه، ولی این دلیل نمیشه شما از من بدت بیاد حرف های منم گوش نکنیا!
سلام
بله خانوم ها هم زبون نفهم میشن
در مورد پستت: با این قسمت که باید سنگها رو باهم وا بکنن به شدت موافقم حالا در هر زمینه ای که باشه
یعنی میخوام برای مورد ۱۴ و ۱۵ و ۱۶ و ۱۷ سرت رو از تنت جدا کنم؛ همین.
با بقیه هم مشکل دارم ولی نه به شدت ایناااا
با بعضیاش موافقم
خوبیه پستت اینه که ریز به ریز نوشتی برای کسایی که تفکرشون بهت نزدیکه
و اماااا مهریه... یه اصل شخصیه و طرفین خودشون باهم باید به توافق برسن. مهریه چه بالا باشه جه پایین وقتی طرفین باهم سازگار نباشن ارزشی نداره. وقتی کار به طلاق رسید اگه پسر خروار خروار پول داشته باشه و بتونه سه سوته کلش رو هم پرداخت کنه ارزشی نداره. وقتی یه زندگی از هم پاشید و بنیان های اعتماد سست شد دیگه همه چی بی ارزش میشه.
یه چیزیم بگم درباره حق تحصیل و مسکن و طلاق و اینااا... وقتی طرفین به توافق رسیدن باید تو محضر نوشته بشه که فردا پسفردا زیرش نزنن... 
دیگه بیشتر از این نمینویسم حال ندارم... بابای شاگردم فوت کرده امروز حالم گرفته س
پاسخ:
سلام
چه عجب!
15 و 17 و میدونم چرا سرم باید جدا بشه ولی 14 چه موردی داشت؟!؟؟!؟!؟!؟ 16 چی؟؟ یه ایراد اگه تو جمله بندی یا مفهومش پیدا کردی بهم گفتی من خودم خودمو دار میزنم!
و اما مهریه، شما یه سر برید زندان های اطرافتون متوجه میشید موضوع مهریه چقدددددددددددددددر مهمه و چقددددددر داره ساده از کنارش گذشته میشه!
خدا رحمتش کنه، اینکه این همه درگیر بچه هات میشی واقعا ارزشمنده، برای حس و حال و روحیه ت واقعا باید ارزش قایل باشی
ممنون با این حالت پیام دادی
:)

۰۷ آذر ۹۷ ، ۰۹:۱۱ کروکدیل بانو
میشه من یه سوال بپرسم، شما تحصیلات آکادمیک و شغل مرتبط با مشاوره دارید؟ یا پست هاتون براساس تجربه و نظر شخصی ان؟
پاسخ:
این پست ها بر اساس مطالعات موردی، تجربیات کیس های مطالعه شده، دیده شده و مشاوره شده و البته نظر شخصی شکل گرفته .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">