یک مرد مینویسد!

یک مرد مینویسد!
آخرین نظرات
  • ۱۹ آذر ۹۷، ۱۶:۰۲ - صبا صبوحی
    :)

قرمزیه لبای تو تو هیچ مداد رنگی نیست!

چهارشنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۷، ۰۸:۴۸ ق.ظ

سلام

پریشب رفته بودیم، هایپر استار (یه فروشگاه خیلی بزرگه) نی نی بغلم بود و چرخ دستی رو عیال گرفته بود، یهو یه چیزی دیدم، برای عیال خوندم قرمزی لبای تو، تو هیچ مداد رنگی نیست... عیالم چون میدونست من یه چیزی دیدم که اینو خوندم، داشت دنبال یه قرمزی میگشت، میگفت کی و میگی؟ گفتم صبر کن بیا دنبالم، یه سی چهل متری رفتیم جلو به عیال اشاره کردم ببین!!! اونم دید...

یه خانم چادری، ازون چادری خوشگلا، و خیلی پوشیده ها، با لابد شوهرش داشتن میومدن چناااااااااااااااااااان ماتیکش قرمز بود که من از 50 متری با یک نگاه تو اون همه جمعیت دیدمش و یاد اون شعر معروف افتادم ...


عیال، خیلی وقت ها خیلی کارای دیگران رو مخصوصا خانم ها رو ماله میکشه، ولی این سری چیزی برای ماله کشیدن نداشت، چون دقیقا میدونست من به چی اشاره میکنم، خودش میدونه چقدر از این روسری گل گلی های خوشگل چادری ها ساقای ست با روسری ، رنگای صورتی مورتی و این چیزا بدم میاد .... برگشت به من گفت خب خیلی از هیات ها و جلسه ها میگن خانمهای چادری شیک و جذاب باشن و ژولیده پولیده نباشن تا جاذبه ایجاد کنه زنها به سمت این پوشش گرایش پیدا کنن... خوشم میاد تو نگاهش موقع حرف زدن جواب منو میدونه و برای خالی نبودن عریضه یه چیزی میگه ... بهش گفتم این نقضه غرضه، تو چادر سرت میکنی که واسه دیگران جذاب نباشی، نه اینکه چادری سر کنی یا مدلی چادر سر کنی که هر نگاهی رو به سمت خودت جذب کنی!


این جور زن ها فقط موهاشون بیرون نیست، همین!

موافقین ۷ مخالفین ۲ ۹۷/۰۹/۱۴
یک مرد!

نظرات  (۳۲)

۱۴ آذر ۹۷ ، ۱۰:۰۵ حـ . آرمان (استاد بزرگ)
امان از تزویر

پاسخ:
تزویر؟؟؟؟!!
این تزویر نیست برادر
عین انحرافه
عین استحاله است
عین خروجه
عین مغلطه کردنه
بری با همینا صحبت کنی میان به زنای به قول خودشون بی حجاب هزارتا انگ میزنن!
بری باهاشون صحبت کنی دین رو خلاصه میکنن تو مو زیر روسری خوشگل و هزار قلم آرایش نگه داشتن!
با اینا بری صحبت کنی میرن میگن چیزی که من بهش عاملم دینه و بقیه از دین خارجن ...
۱۴ آذر ۹۷ ، ۱۰:۱۲ حـ . آرمان (استاد بزرگ)
بله حق با شماست انحرافه ...
اما این انحراف از همون تزویر شده.
پاسخ:
متاسفانه
۱۴ آذر ۹۷ ، ۱۰:۴۸ صبا صبوحی
ترجیح میدم چادری خوشگل باشم تا بی حجاب خوشگل ,
حالا بعدا شاید نظرم عوض بشه اما زیبایی ترجیح میدم 
پاسخ:
هر رفتار و عملی یه دلیلی داره، یه فلسفه ای داره
نمیشه ما کاری کنیم بر خلاف فلسفه اون فعل؛ اینجوری داریم عملا اون رفتارمون رو مفتضح میکنیم!
مثال خوبی به ذهنم الان نمیرسه بزنم ولی همین و تفکری که چادر رو برای قشنگی ترویج میکه، با تفکر کانال های پورن خیلی تفاوت نداره.
۱۴ آذر ۹۷ ، ۱۰:۵۸ صبا صبوحی
با آرایش کردن مخالفم اما چرا چادری ها باید همیشه مشکی پوش باشن ,استفاده از روسری رنگی هیچ اشکالی نداره اتفاقا خیلی هم شیکه ,تو جامعه ما انقدر انواع آرایش و لباس های تنگ و جلف هست که توجه به چادریا به حداقل میرسه ,از خدا سختگیر تر نباشیم ,
تفکر افراطی یعنی همین ,مقایسه چادری خوشگل و شیک پوش با فیلم هایی اینجوری خیلی فرق داره.
کسی هم بخواد با دیدن چادری ک از روسری رنگی استفاده کرده ,تحریک بشه مشکل داره .
پاسخ:
من نمیگم کسی چه رنگی بپوشه، اصلا به من هیچ ربطی نداره مگههمین الان این همه قیافه و تیپ اجغ وجغ تو زنا و بعضی مردا مد شده من حرفی زدم
بذارید یه مثال بزنم:
 جمهوری اسلامی ایران؛ این جمهوری اسلامی ادعای اسلامی بودن داره، پس باید قوانین و مقررات واجرا بر اساس قانون اسلام باشه، اگر همین جمهوری اسلامی مدعی اسلام قانونش بشه قانون حقوق بشر اروپا، بشه قوانین دنیای سرمایه داری و بانکداری غربی، و ... حالا بخواد یه روکش اسلامی روش بزنه، که عملا میشه نقضه غرض، یعنی غرض از حکومت اسلامی انجام قوانین اسلامی بود نه اینکه فقط شکل اسلامی به کارا دادن و اون زیر و پشت پرده هر غلطی کردن
همین الان برو مرقد امام، شده یه کاخ از کاخ الیزه شیک تر، فکر کن رهبر مستضعفین جهان رو برای قبرش چنان کاخی درست کردن که نظیرش کمتر جایی هست یا مسئولین خدوم جمهوری اسلامی از رئیس جمهور تا وزراش کجا دارن زندگی میکنن، چطوری دارن زندگی میکنن، کجا رهبران و مسئولان اسلامی باید اینطوری زندگی کنن و اندر حیف و میل کنن بیت المال رو!!!
بازم بگم یا جا افتاد
حالا کسی که ظاهرش رو میخواد شکل حجاب اسلامی کنه، اگه فقط براش مهمه که موش بیرون نباشه که سخت در گمراهیه، حجاب یعنی جوری رفتار نکنی نظری جلب ت بشه، ولی اگه کسی ادعای حجاب نداره .. هر جور دوست داره بگرده به جهنم، ولی تویی که ادعای حجابت میشه با اون مدل قرمز صورتی و گل گلی پوشوندن فقط داری یه بیلاخ گنده به دین و اعتقاد دیگران نشون میدی !! اونم با ظاهر دینی!!!
من بحثه دینی نمیکنم، میگم یا رومی روم باشید یا زنگی زنگ ... نمیشه یه زنگی لباس رومی بپوشه و بالعکس!!!!!
تو فیلم های پورن هم، همینطوره، آدم هایی هستن که برای جلب توجه جذابیت هاشون رو دارن عرضه میکنن، خب چه فرقی بین زنان محجبه و غیر محجبه تو خیابون که برای خوشگلی و جذابیت انواع اقسام آرایش میکنن و اقسام مختلفی لباس میپوشن با فاحشه های حرفه ایه دنیای پورن وجود داره !؟1/؟/
۱۴ آذر ۹۷ ، ۱۱:۲۵ سوته دلان
سلام

من اگه جای همسر شما بودم، انقد لطیف برخورد نمی‌کردم!! :)
آره قبول دارم، بعضی پوشش‌ها مخصوصاً از نوع چادری، جلب توجه بیشتری داره!
مثلاً شما مجری‌های چادری تلویزیون رو نگاه کنید!! یعنی انقد رنگارنگ می‌کنن که آدم اصلا نمی‌فهمه برنامه چی به چیه!
نه که بخوام قضاوت کلی بکنم ولی با خط آخر شما مخالفم از این جهت که این افراد برحسب اجبار یا... چادری شدن (واقعا چادری نیستن) و حالا چون میخوان خودشون رو اثبات کنن چه چیزی بهتر از آفتاب مهتاب شدن!
وگرنه که آراستگی و نظافت هیچ منافاتی با چادری بودن نداره...!

پاسخ:
اتفاقا یکی از محاسن بسیار با ارزش عیال مربوطه همین نوع برخوردشونه
البته ایشون طرفش رو شناخته میدونه چی کاره است
(اساسا در این مورد و وجود حساسیت های زنانه یادتون باشه مردی که بخواد بپره میپره مردی هم که نخواد بپره نمیپره، اساسا هیچ زنی توان مقابله با پریدن مردها رونداره)
و اما بعد، چادری بودن رو چطوری باید تعریف کنیم؟؟ نوه های امام چادری هستن؟؟ به نظرتون؟؟؟ یا اینایی که کلی صفحه اینستاگرامی دارن برای فروختن شال و کیف و اکسسوری های مختلف به هر رنگ و لعابی هم در میان، فکر نکنم اینا مجبور باشن، اتفاقا خیلی هم علاقه مندن اینجوری ظاهر بشن، ادعای دین و باطن ضد دین!
من در خصوص نظافت حرفی نزدم، آراستگی هم ترتیباتی داره، ربطی به جلب توجه نداره.
۱۴ آذر ۹۷ ، ۱۱:۵۰ صبا صبوحی
در مورد جمهوری اسلامی موافقم,اما در مورد پوشش و حجاب ,چرا از خدا سختگیرانه تر میگین?خود خدا حدود حجاب مشخص کرده و نیومده بگه رنگ صورتی زیر چادر نپوشین ... 
این تفکر صفر صدی کاملا اشتباهه که یا رومی روم یا زنگی زنگ ,,,اول اینکه همه انسان ها کامل نیستن پس رومی روم عملا امکان ناپذیره اما بنظرتون بهتر نیست بجای صفر بودن حداقل ۵۰ یا ۷۰ درصد قوانین و شرع رعایت کرد?!?!?!!
یعنی مانتوی تنگ و کوتاه پوشیدن بهتر پوشیدن ساق دست و روسری ست با چادره !!!!!!
خیلی از زن ها مثل من روسری واسه دل خودمون میپوشیم قرار نیست حتما بخوایم جلب توجه کنیم,
من با آرایش زیاد مخالفم اما مرتب بودن کافیه ,ولی بااین حرف ک روسری رنگی بد میدونی شدیدا مخالفم ,تورو خدا یکاری نکنین اگر کسی به چادر رو میاره با همین تفکرات افراطی زده بشه .

پاسخ:
ببین عزیز من، من اینجا حرفی از شرع نزدم، من حرفم اینه تو وقتی به یه چیزی اعتقاد داری باید اعتقادات رو درست انجام بدی، 50 یا 70 درصد که نمیشه، میدونی چیه، فکر کن تو رانندگی از ده تا چراغ قرمز 5 تایی که دوست داری رو رد میکنی و 5 تا دیگه رو رد نمیکنی!
تو یا یه چیزی رو میپوشی باید فلسفه پوشیدن اون چیز رو بدونی و بر اساس همون رفتار کنی یا نه، اگه اینطور باشه منم از فردا با شلوارک میام تو خیابون راه میرم!!! میگم برای زیباییه و برای جلب توجه نیست!
هر چند تو همون خارج هم والا بلا هر چی شنیدیم و دیدیم زنای خرابش انقدر آرایش میکنن که زنای محجبه و غیر محجبه ما!!
چطور جمهوری اسلامی رو قبول داری اما به خودت میرسه قبول نداری!؟؟! من موضوعم شخص شما نیستا دارم یه کلیتی رو عرض میکنم که دامن گیر این مردم شده!
از نظر من اونی که مانتو تنگ و کوتاه پوشیده تکلیفش با خودش لااقل معلومه، اون علنا داره میگه من اندامم روانداختم بیرون که مردها لذت ببرن، و ادعایی نداره و من به شدت به این جور آدم ها کاری ندارم ولی وقتی کسی که چادر سرش میکنه و اعلام میکنه که من حجاب دارم و اون جوری مبتذلانه آرایش کنه و پوشش داشته باشه یعنی هم خر و میخواد هم خرما ... و این اصلا از نظر من قابل قبول نیست.
تمام حرف من همینه، اگه کسی قراره با چادری شدن جذاب به نظر بیاد بهتره هیچ وقت چادر سرش نکنه و نفس چادر رو بد نام نکنه! (یکی از چیزایی که به شدت اصرار دارم که من از دین و شرع چیزی نمینویسم و هر چی میگم بر اساس علم و تجربه است اینه که اگر از من خطایی سر بزنه به حساب دین و شرع نذارن، بذارن به حساب منه ناقص و نادون)
۱۴ آذر ۹۷ ، ۱۲:۰۱ سوته دلان
جمله اول مزاح بود! وگرنه کسی که پایبند به زندگی نباشه نمیشه نگهش داشت!
خدا همسرتون رو براتون نگه داره و شما رو برای ایشون...

من بعد از کلمه اجبار سه نقطه گذاشتم، خیلی چیزا می‌تونه دلیل الکی چادری شدن باشه!
نگفتم شما درباره نظافت حرف زدین، نظر خودم رو عرض کردم...
در کل وقتی خانومی چادری نظافت و آراستگی معقول و معمول رو مراعات کنه نیاز به جلب توجه نداره...

پاسخ:
ممنونم ان شالله زندگی شما پر از شادی و رضایت و برکت باشه.
ولی جمله توضیحیه من اصلا مزاح نبود و خیلی جدی گفتم. حساسیت زیاد به برخی مردا نتیجه معکوس داره و حساسیت کم هم یه وقتایی مرد رو پررو و جسور میکنه، باید مردتون رو بشناسید و متناسب باهاش رفتار کنین.
ادامه فرمایشتون رو کاملا موافقم
:)

۱۴ آذر ۹۷ ، ۱۲:۳۲ صبا صبوحی
در مورد آرایش کردن حق باشماس ,منم کاملا موافقم ,اما اون حجاب صددرصد فقط فاطمه زهرا و عده کمی دارن ,,,برای من که تازه چادری شدم یکی از بهترین اتفاقای زندگیم پوشیدن چادر بود حتی با وجود همین روسری های رنگی ,دوسش دارم:)
پاسخ:
نمیدونم والا .. موضوع مهم اینه که خیلی چیزا متاسفانه چون تو عرف جوره دیگه ای نمود داره خیلی سخت میشه بر خلاف عرف رفتار کرد و قطعا مرد میدون میخواد و انصافا سخته ولی خب میشد خیلی چیزا رو رعایت کرد به خدا اونقدرا هم سخت نیست!
اگه انقدر لذت بخش بوده برات خب حتما عزیزه و باید حرمت این عزیز رو حتما نگه داری
:)
۱۴ آذر ۹۷ ، ۱۳:۴۶ صبا صبوحی
وقتی از خانم محجبه توقع میره حجابشو کامل کنه ,از آقایی هم که این حرفا میزنه توقع هست نگاهشو کنترل کنه ,نه اینکه بره به همسرش هم نشون بده :))))))))
پاسخ:
اولا من ادعایی ندارم نسبت به خودم فقط توقع دارم  هر کی  ادعا میکنه فراخور ادعاش عمل کنه، اگه دیدین  ادعایی کردم و بهش عمل نکردم اون موقع بهم این چیزا میچسبه .... (هر چند الان که فکر میکنم کلی ادعای بی عمل دارم :((( )
ثانیا من کلا به جماعت اناث خودنما محل سگ نمیذارم چه برسه به کنترل، اساسا عارم میاد کسی و نگاه کنم و در این مورد فقط یه نظر نگاهم افتاد، و دیگه نظرم رو ادامه ندادم
ثالثا به عیال گفتم، خب ایشون زن بودن و نگاه ایشون اشکالی ایجاد نمیکنه لذا بنده سبب ایجاد بزه ای نشدم

:)))))
۱۴ آذر ۹۷ ، ۱۴:۳۲ امید شمس آذر
فلسفۀ حجاب باید جا بیقته، با سرگرم کردن که کاری پیش نمیره. مثل این که بگیم: حرکات نماز نوعی ورزشه که به درد جسم میخوره، پس نماز خوبه و از این حرفا.
پاسخ:
واقعا یکی از افتخاراتم اینه که شما اینجا نظر میدین
جان مطلب رو ادا کردین
۱۴ آذر ۹۷ ، ۱۵:۳۱ نـــای دل
متاسفانه..

به اسم چادر هر غلطی انجام میدن البته اینجور خانم ها دارن زیاد میشن..

در مورد این نوشته خوب شما مطلبی منتشر کردم قبلنا..

yon.ir/1mRKH
پاسخ:
واقعا مایه تاسفه
آخه بد بختی اینه که چادری های درست و درمونم دارن شیفت میکنن رو این ضایعه فرهنگی و عادت مسموم جامعه به اسم آرایش و رنگی پلنگی پوشیدن!!!
از این سیده آناشید حالم به هم میخوره، شده مد با حجاب ... مزون داره، نمایشگاه برگزار میکنه چپ وراستم آپارات تبلیغش و میکنه به عنوان طراحای لباس !!
یعنی مایه تآسفه فقط همین! هم اسم سادات رو لکه دار کرده، هم ایمان و نوع نگاه ها رو مسموم ... قشنگ کاری که رضا خان نتونست بکنه این زنیکه و امثالهن دارن به راحتی میکنن ...
۱۴ آذر ۹۷ ، ۲۱:۴۰ 🅸🅽 🆂🅴🅰🆁🅲🅷 🅾🅵
سلام

شما چه کتابایی می خونید ؟
پاسخ:
سلام بیشتر از کتاب مقالات روانشناسی، جامعه شناسی، مباحث دین و فرهنگ و فلسفه و  ازین قبیل، موارد فنی مهندسی هم دنبال میکنم
خیلی هم بشدت گفگوهای این چنینی رو دنبال میکنم
۱۵ آذر ۹۷ ، ۱۱:۰۳ سارا سماواتی منفرد
سلام
اینجور نگاه صفر و صدی در مسائل فرهنگی و حتی اجتماعی با واقعیت های زندگی و جامعه معاصر همخوان  نیست.
الان تکثر فرهنگی زیادی وجود دارد و مدینه فاضله توی ذهن شما فرسنگ ها دور ...
حرف شما در خصوص فلسفه حجاب و اینکه اصلا حجاب برای عدم جلب توجه  هست کاملا درست.
اما اینکه شما اون فرد را با افراد کاملا فاسد از لحاظ اخلاقی که بدون هیچ لباسی در فیلم آنچنانی هم ایفای نقش می کنند یکی می کنید از آن حرفا بود ! 😑🤔
جان کلام ارائه حجاب در قالب های کهنه به نسل جدیدی که روز به روز با دین و مسائل دینی بیگانه تر میشه و خواهان تنوع و تحول هست کارامد نیست منتها این وسط روشنگری فرهنگی و دینی در خصوص نقش حجاب و چرایی آنهم می لنگد و کارکرد درستی در بحث فرهنگ سازی وجود ندارد.
بازهم تاکید می کنم شما نمی توانی از نظر فکری  خانمی که حجاب را پذیرفته و حالا بخشی از الزاماتش را کامل رعایت نمیکنه با خانمی که منکر حجاب از بیخ و بن هست را یکی بدانید.



پاسخ:
همین عدم برخورد صفر و صدی تو مقوله بخصوص فرهنگ تو دوران معاصر باعث همین آش شعله قلم کاری شده که تو فرهنگ این کشور میبینیم.
خودسرکار سالهاست تو مقوله حجاب چادر فعالید و مطلب مینویسید، یه عده همه دین رو توحجاب خلاصه میکنن و از خیلی محرمات اغماض میکنن و یه عده ازون طرف با سگ نماز میخونن و قایل به نجاست سگ نیستن و ازین قبیل، لذا اتفاقا این مقوله ها بشدت صفر و صدیه، هرچند من اساسا بحث شرعی نیست، و کاملا یه بحث فلسفی و معقول داشتم.
اینی که عرض کردم حداقلهای فهم عمومیه نه مدینه فاضله!
من یه محجبه که حجاب رو برای جذابیت بیشتر برگزیده با بازیگر فیلم های جنسی یکی ندونستم، خواستم شباهت نیت و عملکرد جفتشون رو نشون بدم همین.
عبارت نقض قرض بنده، بسیار موضوع مهمیه، شما حق نداری چون نسل جدید بیگانه از دین رو با ابزار غیر دینی به دین متمایل کنی، این همون هدف وسیله را توجیه میکند ماکیاولیست هاست که بشدت نادرسته
من از نظر فکری کسی و با دیگری یکسان ندونستم، فقط نظر شخصیمو گفتم کسی که فاق شلوارش جزییات بین پاشو نشون میده، همه اجزا لباس زیرش مشخصه یقه لباس زیر مانتوش پایینه شکمشم معلومه شرف داره بکسی که چادر سرش کرده کلی آرایش کرده که هم دیده بشه هم موقع راه رفتن چنان بهم زل میزنه که بیا منو...
این جور آدما همین نسل جدید رو از دین زده میکنن، ولی مثال اول زنان بد پوشش نهایتش دید زدن مردای چشم چرون رو ارضا میکنن و با دین کسی کاری ندارن، حالا بنظر شما کدوم خطرناکترن؟؟؟؟؟
۱۵ آذر ۹۷ ، ۱۳:۳۴ جناب منزوی
حجاب صرفاً پوشش نیست، حجاب درواقع ایجاد مانع در برابر گناه. حال مرد میخواد باشه یا زن
پاسخ:
حجاب بیشتر مانع آزار و اذیته تا بروز گناه
این فلسفشه؛
موضوع مهمی که باید دقت کنیم حجاب باید مانع جلب توجه باشه نه اینکه خودش جذاب باشه
۱۵ آذر ۹۷ ، ۲۲:۲۷ مرد مُفرد
امان از بدعت های دینی آخرالزمان
خدا عاقبتمان را بخیر کند
پاسخ:
الهی آمین
۱۵ آذر ۹۷ ، ۲۳:۵۹ متاهل پر درد سر
سلام . قشنگ توصیف کردید. حتی این چادری هایی که زیر چادر مانتو و هیچی تن نمیکنن بعد یهو جلو چادر رو باززززز میکنن و میبینی کلی رنگین کمان افتاد بیرون. 
پاسخ:
اونا دیگه ویژه ن ....
گل ته سبدن
۱۶ آذر ۹۷ ، ۱۱:۲۷ سارا سماواتی منفرد
باز هم من معتقدم شاید هم خیلی آرمانخواهانه باشه اما احترام به عقاید و سلایق مختلف نشانه بلوغ افراد و بالطبع آن بلوغ فکری و فرهنگی یک جامعه هست.
من هیچوقت ادعای فعال بودن در زمینه حجاب نداشتم چون در این حد و اندازه خودم را نمی دانستم و اگه چیزی هم نوشتم بیشتر در مورد خودم و حال و هوای خودم و احساس شاید تحول درونی خودم بوده است.
بعد هم منظور من از ارائه قالب نو تایید محجبه نماهایی که به قول شما برای جذابیت بیشتر و شاید هم فرار قانونی به حجاب پناه می برند مطمئنا نبود چراکه در همه قشری متاسفانه هم آدم خوب هست و هم آدم بد. آقایانی که با ظاهری اسلامی و موجه در این سالها انواع منکرات از تجاوز گرفته تا اختلاس را مرتکب شدند شاهد خوبی براین حرف می باشد .
به هرحال حجاب بدون حیا معنی ندارد و از طرفی هم می توان حجاب داشت و روسری رنگی و ساق ست با رنگ روسری و کفش هم رنگ پوشید و جلب توجه نکرد.بحث آرایش زننده و جیق از این موضوع جدا است .
خطرناک آدم های افراطی دو سوی طیف اجتماع هستند که یا همه یا هیچ می کنند و دیگر منافقان و نان به نرخ روز خورها که همه چیز از دین و انسانیت و اخلاقو کشور را قربانی مطامع خودشون می کنند .


پاسخ:
چه عرض کنم
اولا اساسا هر عقیده و سلیقه ای محترم نیست، و بالتبع بلوغ فکری و فرهنگی یه جامعه منوط به احترام به عقاید مختلف نداره، من به شدت صفر و صدی رو تاکید میکنم چون تو تعریف شما باید به همجنس بازی, ملاعبه و معاشقه دو تا دختر و پسر تو خیابون هم احترام گذاشت، اتفاقا این عین توحش و بدویتیه
مثال خیلی خوبی زدید مردان مذهبی نمای فاسد بزرگترین آصیب رو به باورهای عامه اعتقادات دینی و مذهبی میزنن، و این یعنی کاری که دنیای فاسد میخواد خودمون با دست خودمون میکنیم
قطعا اون منافقین خطرناکن ولی بحث من در خصوص زنان و نوع پوششون بود، مثال شما وارد نیست
این همه امتیازات بابت " مرد بودن کشکی " خودت گرفتی - اون هم به صورت ناروا - اون وقت، با این همه حقد و کینه ای که نسبت به خانمها داری، خانمها رو متهم به ' کینه جوئی ' می کنی؟ خانمها فقط حقشونو می خوان. همین. ' مرد بودن ' هیچ ارزشی نداره. برو آدم بودن و پاکی بیاموز.
پاسخ:
تو حتی جرات نداری با اسم خودت پیام بذاری اون وقت ادعات آسمون رو پاره کرده و هر تهمتی که دلت خواسته بستی!

اسم من چه ربطی به موضوع داره؟ الان چه تهمتی زدم به جنابعالی که عذاب وجدانشو بگیرم؟ اگه جرات داری نظرمو تایید کن و جواب بده.
پاسخ:
ردیف اتهامات:
1- "مرد بودن کشکی " خودت
2- حقد و کینه ای که نسبت به خانم ها داری
3-مرد بودن هیچ ارزشی نداره
4- برو آدم بودن و پاکی بیاموز
 اینا اتهاماتیه که زدی ولی بدون هیچ مستندی، من جراتشو دارم جوابتو بدم تو حتی جرات نداری خودت رو معرفی کنی هر چند برای من مهم نیست تو و امثال تو کی هستین، فقط دلم میخواد اگه هر کسی از جمله جنابعالی حرفی میزنه از رو شکمش نباشه و دلیل و منطق داشته باشه، همین.
دلم برای نسلی که اینجوری تربیت شده میسوزه برادر من
به نظر من شما اول باید نگاه خودت رو کنترل کنی نه اینکه بری نشون خانومتم بدی.
در ضمن شما که اینقدر معتقدی و دم از ایمان میزنی، به نظرت اون خانم راضی بوده دوساعت راجع بهش با همسرت بحث کنی؟
رعایت حجاب یا عدم اون، نوع پوشش هرکسی به خودش مربوطه 
کاش یادبگیریم سرمون به کار خودمون باشه
پاسخ:
اولا من کلا عارم میاد کسی و نگاه بکنم، اگه یکم فقط یکم دقت میکردی متوجه میشدی که نگاهم افتاد اونم یک آن، بعدش هیچ دنباله ای نداشت.
ثانیا من هیچ جا حرفی راجع به اعتقادم نزدم، و کی گفته من معتقدم؟!؟؟ و دم از ایمان زدم؟؟؟؟
موضوع من رعایت حجاب یا عدم رعایت حجاب نبود، فقط حرف نزن که یکمم فکر کن، موضوع من این بود که اما آدمها هر کاری میکنیم اون کار و باید درست انجام بدیم، و نباید باری به هر جهت و بدون دونستن فلسفه کاری و رعایت حدود و تعاریف اون کار کاری و انجام بدیم
متوجه شدین؟؟
۱۷ آذر ۹۷ ، ۱۵:۱۷ روزهای زندگی من
موافقم. اتفاقا به عقیده من خیلی از این چادریها با نوع پوشش جیغشون بیشتر جلب نظر میکنند تا یک بی حجاب 
پاسخ:
منم همین و عرض کردم
در ضمن خیلی خیلی خوش امدین

اولا شما هیچ حقی ندارید با این ادبیات با من صحبت میکنید. کی بهتون این اجازه رو داده؟
یه جوری صحبت میکنید انگار بامن خصومتی دارید.
شمایی که جنبه انتقاد ندارید بیخود موضوعات چالشی راه میندازید.
شما دلتون میخواد یه پست بزارید بعد همه بیان تاییدتون کنن.

پاسخ:
شما از اول شروع کردی منو محکوم کردن، اون اوایل که زن ستیز بودم الانم که میگی من باید نگاهم و کنترل کنم و به من ربطی نداره کی چی پوشیده و از این قبیل ... خب وقتی همه برداشت هات اشتباهه من چی جوری باید به اشتباهات پی ببرونم!!؟
من خصومتی ندارم باهاتون، شما عزیز ما هم هستین ولی خب جوری حرف نزن که بهم بر بخوره و اون انتظاری که از جنابعالی داشتم رو از بین ببرونمش!!
وقتی چیزی و به این روشنی دارم میگم، و میای غلط ترین برداشت ممکنه رو میکنی توقع منو از خودتون نابود میکنین و این خیلی بده
در ضمن تقریبا تو کمتر پستی جز فورس ماژور کمتر تایید کننده وجود داشته و اغلب با برداشت های اشتباهاشون عین سرکارعالی همیشه منتقد بودن ولی با همه این تفاسیر  باز من ادامه دادمش ...
بله همین پستتون هم ادامه روند زن ستیزیتونه.
نگاهت افتاددرست اما حق نداشتی آنالیزش کنی یا واسش شعر بخونی.
شما خدایی؟
نماینده خدایی؟

پاسخ:
شما خوبین؟؟
چطور تو این همه اتهام به من میزنی، من حق ندارم نظر شخصیم رو در رابطه با یه روند تو جامعه بدم؟؟؟؟
من حرفی از خدا زدم؟؟/
من حرفی از دین زدم؟؟؟
یکم معقول به بعضی چیزا نگاه کنیم خیلی نمیخواد کارامون رو به خدا نسبت بدیم!
نمیدونم چرا علاقه مندید با من مخالفت کنین هی ...
باهاتون موافقم.ولی قبول کنیدشمامرداهم بی تقصیر نیستین.به نظرتون چرامردای خیلی مذهبی هم غالبامیرن دنبال اون تیپ دخترا.اغلب دخترایی که به معنای واقعی کلمه محجبه ان ازدواجشون به مشکل برخورده واصلادیده نمیشن.
پاسخ:
ببینین قطعا این دیده شدن و میل به جذب دیگران یه موضوع یک طرفه فردی نیست، قطعا عوامل زیادی در این رابطه دخیلن
متاسفانه همه بخش های جامعه گرفتار این بیماری شدن که اصل ها رو فراموش کردیم فرع ها و حواشیمون شده اصل برامون از اون طرف هم بنا و علت خیلی اتفاقات برامون رنگ باخته
۱- کسی که مرد بودنش توی چشمشه و مثل یک امتیاز بهش نگاه می کنه و از زاویه مردانگی، به یک زن نگاه می کنه باید از خواب غفلت بیدار بشه‌. می شه این قدر توی حرفهاتون به مرد بودن و صلب مردها و خرجها و فداکاریهاتون برای خانمها صحبت نکنید؟ می شه یک بار هم وقتی چشمتون به یک خانم می افته، به جای گشتن دنبال تار مو و قرمزی لب و ... سرتونو پائین بندازید و سوژه مطالبتون نکنید؟
۲- توی مطالبتون مدام دارید از خانمها ایراد می گیرید که خیلی نفهمند و غیرمقتصد و بی حجاب و بی عفت و بی وفا. بعد می گید حقد و کینه ندارید؟ خوبه این مسئله رو قبلا هم دیگران بهتون گوشزد کرده اند.
۳- همچنان می گم مرد بودن ارزشی نداره. انسانیت ارزش داره. کی این طوری تربیتت کرده که " مرد بودن " شده برات نهایت عالم؟ کی یادت داده به جای پایین اتداختن سرت موقع دیدن یک خانم به خودت اجازه بدی از مقام والا شروع کنی به اهانت و ایرادگیری به خانمها؟ جنابعالی احکام خودت رو اجرا کن. با بقیه کاریت نباشه.
۴- اگه من‌به شما بگم برو آدمیت بیاموز، تهمت زدنه؟ من خودم هر روز به دنبال راههای پاک شدنم. بعد شما فکر می کنید کسی حق نداره به شما بگه برو پاکی و آدمیت بیاموز؟ شما که از این یک جمله من ناراحت می شی ببین ما چقدر باید از این همه ایرادات و تهمتهای ناشی از ظاهربینیت ناراحت بشیم. " چون تار موی طرف پیداست پس همه کاره است. فقط موهای طرف بیرون نیست بلکه چیزهای دیگه اش هم بیرونه. " این حرفهای توی گیومه حرفهای شماست. بعد می گید کار من تهمت زدنه؟
هر چقدر هم که بهتون بگیم دست از زن ستیزیتون بردارید می گید: من که زن ستیز نیستم.
پاسخ:
۱- کلا از این همه یادداشت فقط همین یه پست در خصوص تظاهرات بیرونی و جذابیت زنانه حرف زدم، اون وقت شما بر چه اساسی میگی میشه یه بار.... کلا من یک بار فقط در این رابطه حرف زدم، پس استدلال شما غلطه، هر چند جایی هم ادعا نکردم مرد بودن امتیازه و اتفاقا مرد بودن کلللللی مسولیت داره و امثال بنده فقط ادعای مرد بودن داریم.
۲- فکر کنم شما فقط همین یه مطلب رو خوندینا، بقیه مطالبم بخونین بعد برداشتهای غلطتون رو اصلاح کنین.
۳- قطعا مرد بودن یه ارزشه خیلی والاست مثل انسانیت پس ادعای شما باطله، من صدها ایراد در خصوص کارها فکرها و نگاه های اشتباه گرفتم و خیلی فقط زن ها رو ننواختم، هر چند بیشتر ایرادات مربوط به ایشونه و رویکرد بیشتر ایشونن
۴_ شما وقتی به کسی میگید آدمیت بیاموز خب یه جورایی لحن توهین آمیزی توش هست که یعنی آدم نیستی پس آدم باش، اینا روابط بین آدم هاست که آموختنیه شما هم یاد بگیری چطور احترام بزرگترت رو نگه داری بد نباشه.
خب من زن ستیزم، خوشحال شدی عزیزم؟؟
@roga 95
امثال ایشون‌ متوجه گناهان کبیره تهمت و غیبت و تجسس توی زندگی مردم که می خوان بفهمند چرا رنگ لبهای خانم مردم قرمزه نیستند. ولی دو تا تار مو شده براشون گناه کبیره.
پاسخ:
تهمت و غیبت و تجسس؟؟؟
طرف لباشو سرخاب زده، من چشمم خورده به عیال گفتم کجاش تهمته؟ کجاش غیبته؟ کجاش تجسسه؟؟؟؟؟؟؟؟
اتفاقا برعکس شما من میگم اونی که تقریبا لخت میاد بیرون شرف داره به کسی که ظاهرا موهاش بیرون نیست ولی کلی داره جلب توجه میکنه.
سر جدت یکم مطالب و بخون همین جوری کیلویی حرف نزن

وقتی ادم زیادی توجه میکنه به گناه دیگران از گناه خودش غافل میشه ..بنده خدا محجبه بوده...کاش ماتیک رو نزده بود ولی به حقی اینهمه تهمت به چادریها میزنید ...
تو که انگشت میکنه تو چشم ملت خطاشون رو میگی ی ذره هم انگشت بکن تو چشم خودت .
چشم همه رو میبینه الا خودشو
پاسخ:
من به اندازه کافی توضیح دادم دیگه توضیحی برای این ایراد بی اساس شما ندارم
بعضی ها صرفا چادر میذارند بدون این که بدونن چرا حجاب
بعضی ها حداقل های دین رو عمل میکنن
همون طور که ایمان درجات مختلف داره
اعتقادات و باورهای ما هم اینطوره
پاسخ:
خب من میگم اگه ما آدمیم باید تمام  و کمال کاری و درست انجام بدیم نصفه نیمه اصلا درست نیست
مثال زدم قانون راهنمایی رانندگی رو نمیشه نصفه و نیمه انجام داد
برای انجام یه کار اصولی مراتب و درجاتی نداریم
اگر هم همیشه صحبت کردن راجع به آرایش و جذابیت زنانه کار همیشگیتون نیست الان باید این مطلبتونو آغازگر سخن سرائیهاتون راجع به حجاب بدونیم. من جاهایی دیدم که چطور از زنهایی که به حجاب خانمهای دیگر گیر می دن طرفداری می کنید و به دختر یا زن مورد سرزنش قرار گرفته رو متهم می کنید به مقصر بودن. پس وقتی بهتون می گم دست از این ایراد گرفتنهاتون بردارید، ناراحت نشید. فقط کافیه توبه کنید. نه اینکه بگید بار اولمه. چون من قبلا جای دیگه در این مورد با خودتون بحث مفصل داشتم.
۲- شما در بند اول حرفهاتون می گید: من نگفتم مرد بودن امتیازه. بعد در بند سوم حرفهاتون می گید قطعا مرد بودن ارزشه و خیلی والاست. هر چند حرفهاتونودارای تناقضه و پر اهمیت ولی با اغماض از این موضوع بفرمائید ارزش مرد بودن چیه؟
۳- ایرادات خانمها بیشتر از آقایان نیست. هر دو در هر کاری شریک هم هستند. چون زن و مردی که در یک عمل یا رابطه اشتباه قرار می گیرند در اون اشتباه به یک اندازه مقصرند. اینکه درصد ایرادات رو به گردن خانمها بیندازید درست نیست.
۴- من در مقابل این حرفتون که می گید مرد بودن ارزشه عرض کردن برو آدمیت و پاکی بیاموز. منظورم اینه که مرد بودن ارزش نیست. آدم بودن و پاکی مهمه. این حرف نه توهینه و نه تهمت. مگر اینکه شما بخواهید بد برداشت کنید.
۵- غیبت که قطعا حساب می شه. وقتی شما کسی رو می بینید و درباره اش نظر بدی صادر می کنید؛ اون هم با صدای بلند و با یک شخص ثالث، این یعنی غیبت. ممکنه تهمت باشه چون نمی دونید طرف به چه دلیل لبهاش رو قرمز کرده و راحت می فرمایید برای جذب دیگران این کارو کرده. از کجا مطمئنید که طرف برای دل خودش این کارو نکرده یا به خاطر مشکلی که داره؟ اینکه بخواهید بفهمید چرا لبهاش قرمزه خودش تجسس حساب می شه. فهمیدن علت کار اون خانم تجسسه. حالا شما گناههان کبیره غیبت و تهمت و تجسس رو که غذاب شدیدی دارند گذاشتید کنار لب قرمز اون خانم. کدوم طرفرترازو سنگینتره؟ شما باید در مواجهه با این موار د به احکام خودتون عمل کنید: یعنی سرتونو پایین بندازید و چشم بپوشانید و از ترس اینکه مبادا کارتون مشمول غیبت و تهمت و تجسس بشه سکوت کنید.
پاسخ:
1-شما قصاص قبل از جنایت داری میکنی عزیز من، و این اولین اشتباه جنابعالی!
2- لطفا کمی و فقط کمی دقت کنین، بین امتیاز و ارزش تفاوت معناست، برو مطالعه کن متوجه بشی تفاوت بین ارزش و امتیاز رو! پس این اساسا تناقض نیست.
ارزش مرد بودن همون ارزش انسانیت به همراه ارزهای جوانمردی و بزرگواری و مسئولیت پذیریه، لذعان میفرمائید مسئولیت پذیری، مردانگی و شرافت انسانی، امتیاز نیست و یک ارزش والاست!
3- این دو نفر زعنی زن و مرد خیلی قابل قیاس نیستند، ولی مورد اخیر یعنی آرایش و مردا دارن انجام میدن که من بگم آهاااای آقایون شما مقصرید !؟!؟!؟
4- خب توضیح دادم که مرد بودن ارزشمنده حالا نمیخوای قبول کنی دیگه من کاری نمیتونم بکنم
5- شما یکم در اشتباهید، یکم که چه عرض کنم به نظرم خیلی در اشتباهید. یه امر مذمومی تو جامعه ما همه گیر شده، از طرفی اشاره من به شخص خاصی نبود که نه من بشناسم و نه ایشون و نه اساسا شما بشناسید به عنوان مخاطب پس غیبت محسوب نمیشه؛ اینکه میگید شاید برای دل خودش قرمز کرده، ایشون یا هر کسی با هر نیتی ممکنه کاری کنن، اثرات اون کاره که مهممه و الا نیات که خدا میدونه و بس! لذا تجسس نبود، من از 50 متری تفاوت و کنتراست این رنگ قرمز و سفید و سیاه رو کاملا میتونستم ببینم؛ فکر کنم احتمالا شما خیلی مقدس باشید و طرفدار انجام احکام، به خاطر همین از منظر خودتون جواب میدم، خود شما تو خیابون بی حجاب میبینین تذکر میدین که حجابت رو رعایت کن و نهی از منکر میکنین، این عرض بنده رو هم میتونین نهی از منکر تلقی کنین که از واجبات احکامتون هست، و سکوت در برابر منکر یعنی ترویج منکر و این کار هم از نظر احکام جنابعالی گناهه.
۱- یعنی خانمها شرافت و مسئولیت پذیری و این صفات قشنگی رو که مردها رو بهش متصف می کنید ندارند یا نمی تونند داشته باشند؟ خوب. شما آقایون خودتون دوست دارید خانمهاتون مسئولیت کار بیرون و ... رو نداشته باشند و وابسته به شما باشند. حالا که اونها خودشون رو در شما حل می کنند که باهاتون زندگی کنند می شن بی مسئولیت؟ همین چند مطلب قبلتون راجع به مقابله با کار کردن و استقلال زنها بود.
۲- چرا دیگه. وقتی شما پشت سر کس دیگری که روبروتون هست با خانمتون صحبت می کنید و اون هم سرشار از نظرات نامساعد‌، اسمش می شه غیبت. اگر هم راجع به ایشون با ما صحبت کنید، همین که خودتون ایشون رو دیدید و نسبت به ایشون نظر و برداشت سوء پیدا کردید که اسمش گناه کبیره سوءظن هست و اونو تا اون حد پیش بردید که مدتها با خودتون نگهش داشتید و سرانجام به شکل یک‌پست توی وبلاگتون دراومد، خودش می شه گناهدکبیره سوءظن. شما باید در این گونه مواقع بگید حتما مشکلی داشته یا به خاطر دل خودش کرده یا شاید ... . می دونید که گناهان کبیره عقوبت بالائی دارند و بهتره اگه احساس می کنید دارید با امر به معروف و نهی از منکر به گناهان کبیره سوءظن و غیبت و تهمت و تجسس می افتید، بهتره کلاً ازش بگذرید. چون شما که از همه چیز خبر ندارید و نمی دونید طرف به چه علت به این شکل ظاهر شده؛ ولی خوب می دونید که اگر حرفی بزنید یا فکر بدی کنید یا نگاه اضافه ای داشته باشید ممکنه گناهان کبیره داخل نامه اعمالتون ثبت بشه
۳- تجسس از این جهته که علت کاری رو که دیگران کرده اند رو نمی دونید و با تذکر دادن به ایشون امکان داره ایشون مجبور بشه به اسراری که مربوط به خودشه اعتراف کنه یا ممکنه از این دخالت ووتجسس شما ناراحت بشه و برخورد کنه باهاتون. بهتره فرد روی گناه کبیره سوءظن خودش کار کنه که مبادا به گناهان کبیره دیگر از جمله تجسس، تهمت، غیبت و ... کشیده نشه. باور کنید یک نفر باید این افرادی رو که به بهانه امر به معروف و نهی از منکر دارند به مرتکب گناهان کبیره تجسس و سوءظن و غیبت و تهمت می شن امر به معروف و نهی از منکر کنه. نهی از منکر شرایطی داره که یکی از شرایطش اینه که اگر ممکنه منجر به گناه و فساد بشه نباید انجامش داد. اگر امر به معروف و نهی از منکر رو به خاطر ترس ار فساد و گناهدترک کنید جای بخشش داره؛ اما می شه سوءظن و تهمت و غیبت و تجسس کرده رو جمعش کرد به جز از طریق توبه و تقاضای بخشش از خدا و همون شخصی که در حقش گناه مرتکب شدیم؟
پاسخ:
آخه قربون شکلت خودت متوجه ای چی داری میگی!!؟؟؟
من به یه فعل غلط و اشتباه و خطا و فاسد تو جامعه اشاره کردم، اصلا طرف حرفم یه نفر نبوده که متهمم میکنی به غیبت و تهمت و سوظن...
یه رفتار ، یه دیدگاه غلط رو نقد کردن در قالب یک مثال کجاش سوظنه
نمیدونم چ اصراری داری فقط مخالفت کنی، من کجا گفتم چون مرد شرافت داره زن نداره!!!!!؟
بابا اقلا یه بار جوابای منو بخون 
فقط یه بار دلبندم
شمادرست میگی
اما کدوم یک از ما به اون چیزی که بهش معتقدیم صد در صد عمل میکنیم؟
من مسلمان از دین به همون اندازه عمل میکنم که به زعم خودم قبولش دارم و مابقی رو رها میکنم
نمونه ش: از دین فقط نماز و روزه ش بلدیم اما خمس، حجاب و .... رهاشده ست


پاسخ:
قطعا شخصه من کمترین عمل نسبت به ادعام رو دارم ولی عرض من اینه که نمیشه یه بخش رو قبول کرد و عمل کرد بخشه دیگه ش رو خیر ...
از طرفی نمیشه یه چیزی رو بر خلاف فلسفه وجودیش عمل کرد
اینی که نوشته شده نقد به رفتار و رویکرد ماست، بالاخره یه جاهایی باید به خودمون تلنگر بزنیم

من نظراتتون رو خوندم. ولی چون گفتید بخونم دوباره هم خوندم‌. ببخشیدا. ولی باید بگم اولّاً کجای نوشته تون اشاره به تمثیلی بودن ماجرا کردید.
ثانیاً حتی اگر مثال هم باشه و واقعیت نباشه به نوعی ترویج گناهان کبیره تهمت و تجسس و سوءظن و غیبت می شه. یعنی به صورت غیر مستقیم تبلیغ این گونه رفتارهاست که به راحتی در مورد همدیگه قضاوت و سوءظن داشته باشیم، خیلی راحت و بدون اطمینان تهمت بزنیم، خیلی راحت غیبت کنیم و خیلی راحت برای اینکه بتونیم به خودمون و همه ثابت کنیم که طرف مقابلمون گناهکاره توی کارهاش تجسس کنیم.
ثالثاً شما وقتی می گید مردانگی ارزشمنده به دلایلی که ذکر کردید یعنی جوانمردی، مسئولیت پذیری و ... یعنی مردان رو به دلیل این اوصاف برجسته دونستید. اگه توی ذهنتون این طور فکر نمی کنید که زنها فاقد این صفاتند چه دلیلی داره بگید مرد بودن به این خاطر با ارزشه؟ مثل اینکه از شما بپرسند کدوم لباس بهتره و شما انگشت روی یکی بگذارید و بگید: این یکی بهتره؛ چون رنگش بهتره، جنسش عالیتره، بادوامتره و ... . این یعنی به طور ضمنی معترف هستید که لباس دیگه یا فاقد این صفاته یا در درجه پائینتری قرار داره‌.
پاسخ:
بله شما درست میگید
:)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">